Hem deixat perdre milers d'euros per a la llar d'infants?

Gràcies a la feina de la CUP a la Diputació de Lleida, ens hem assabentat de la resolució del 9 de febrer sobre els ajuts per al funcionament de llars d’infants públiques de titularitat municipal del curs 2014-2015 i, per sorpresa nostra, entre els 111 municipis que en rebran no hi ha les Borges Blanques, quan sí que hi ha pobles com Juneda, Arbeca o Castelldans i quasi totes les capitals de comarca de la província (Mollerussa, Tàrrega, Balaguer, Lleida, Tremp, Sort, La Seu d’Urgell…)

Són ajuts estructurals, per a despeses de funcionament i personal docent, i són més o menys quantiosos en funció del nombre d’alumnes matriculats. Com que no són pocs diners (si a Juneda parlem de 45.000 euros i a Arbeca de 22.000, quants serien per les Borges?), la nostra responsabilitat abans de posar el crit al cel era parlar-ho amb la regidora d’Ensenyament, Maria Fusté, per si n’estava al corrent i el cas és que no. Ha admès el descuit i ens ha explicat que es intentarà incorporar la llar d’infants de les Borges Blanques dins els ajuts d’alguna manera. El curiós és que el dia que la comissió de Cooperació Municipal de la Diputació va aprovar la convocatòria dels ajuts, el nostre alcalde Enric Mir hi era, en substitució d’un altre diputat de CDC perquè normalment ell no forma part d’aquesta comissió. Sent l’únic punt a tractar d’aquella reunió, què va retindre el nostre alcalde? De què va servir?

Ja entenem els canvis de personal tècnic que hi ha hagut últimament a l’Ajuntament, però ens dol que s’hagi pogut deixar passar una ocasió d’or per reforçar un servei públic municipal i bàsic com és la llar d’infants, que avui podria comptar amb unes desenes de milers d’euros més ja que és un ajut compatible amb qualsevol altre destinat al mateix concepte. Ens sap greu no haver estat prou al cas en el moment de la convocatòria dels ajuts, que acabava el 31 de desembre del 2015, però la CUP té un sol diputat provincial i a l’oposició, amb les limitacions que això comporta i precisament a la reunió de la convocatòria es va absentar per malaltia. En canvi, CiU té un alcalde que és al govern de la Diputació, que presideix l’àrea de Promoció Econòmica, que a aquella reunió era de cos present i que potser hauria pogut fer alguna cosa més al respecte. Sembla que l’alerta de la CUP de les Borges pot acabar fent incorporar la nostra llar d’infants a uns ajuts que rep tothom i que segur que seran molt benvinguts. Esperem que, un cop passat el descuit,  la posició del nostre alcalde sigui prou incident i es solucioni el tema, encara que no sigui la millor manera de procedir.

Ens dol que s'hagi pogut deixar passar una ocasió d'or per reforçar un servei públic municipal i bàsic.