La CUP de Les Borges Blanques

Després de treballar des de diversos llocs i de diferents maneres per la llibertat del país i per una societat més justa, algunes persones de les Borges Blanques s'han anat reunint darrerament per gestar, a nivell local, un grup de reivindicació dels nostres drets com a nació i de denúncia dels obstacles que hi posen l'Estat espanyol i francès. Tot i que aquest hagi estat l'eix d'aquestes trobades i l'objectiu prioritari d'aquest grup de borgencs i borgenques, volem també treballar per una societat justa i solidària (solidària amb els altres pobles oprimits, la gent que es troba desemparada en el model social actual com la immigració, gent gran, on les condicions de treball siguin dignes, on no hi hagi acumulació de riquesa per part de les elits, etc.). És per això que hem creat una assemblea local de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) a les Borges Blanques.

Volem treballar per avançar en tot l'esmentat però de manera organitzada, seguint unes pautes amb continuïtat però sense presses ni objectius massa ambiciosos a curt termini. Per això, i tenint en compte, a més, les maneres de fer, sovint enganyoses i amb fins exclusivament electoralistes i d'afany de poder dels partits tradicionals, creiem que el projecte que encaixa més amb el model que defensem i que treballa en la direcció correcta és el de les CUP. Creiem que els projectes vàlids, els que ens portaran a assolir els nostres anhels són, com la CUP, els que comencen per la base, i no a la inversa. Els projectes que valen són els que compten amb les persones, els que són igualitaris. Per tant, creiem que l'entrada en escena de la CUP és una bona notícia pel poble -entenent-ho com la millor manera de construir el nostre país i de retruc, reactivar de manera participativa el debat independentista a les Borges-.

Tot i això, però, la situació a les Borges requereix fer molta pedagogia i trencar la dinàmica política que s'hi dóna. I creiem que aquest treball s'ha de fer des de la base i amb garanties. Per tant, els nostres objectius són donar continuïtat a les inquietuds de moltes persones que s'agrupen en aquest projecte, però sense marcar-nos objectius inassolibles. Som conscients que cal treballar, però també que no hem de donar passos en fals. Volem, doncs, incidir a la societat borgenca a poc a poc però amb certesa i que la nostra feina comenci a canviar les coses. Per això creiem que la filosofia de la CUP, de treballar dels dels municipis és la que s'adequa a nosaltres. Ens interessa construir els Països Catalans també des de les Borges, no volem desaprofitar el potencial que creiem que hi ha. No volem ser un bolet que surt i es mor. Per això volem treballar constantment però a poc a poc i sent conscients d'allà on podem arribar a cada moment.

Confiem que la iniciativa d'eixamplar el projecte de la CUP a les Borges (que comprèn, entre d'altres, l'aprofundiment de la democràcia participativa, aconseguir unes viles i ciutats integradores i socialment igualitàries, la defensa de la cultura, la llengua i la identitat catalanes i un model social, territorial i econòmic equilibrat com els seus eixos bàsics) rebi una bona acollida i que en cap cas es malinterpreti. Apostem per una nova opció política que pretén, honestament, treballar per al poble i el país. I ho farem amb treball, compromís i il·lusió.