La CUP de Les Borges pren la iniciativa en el ple municipal de setembre

L'Assemblea local de la CUP de les Borges Blanques presenta al ple ordinari del mes de setembre del 2011 un total de quatre mocions per a ser debatudes i aprovades, si així s’escau, donant continuïtat a l'actuació de caràcter proactiu als plens municipals que la formació independentista ve duent a terme d'ençà de l'obtenció de la seva primera acta de regidor a la capital de les Garrigues.

Així doncs, entenent els plens com els espais més propers de debat i representació ciutadana, la CUP presenta aquest setembre un total de quatre mocions, que fan referència a diverses problemàtiques locals i nacionals alhora, i que van des de la proposta d'insubmissió al pagament del deute municipal que l'ajuntament té pendent amb l'Estat espanyol, passant per declarar el nostre consistori moralment exclòs de l'àmbit de la constitució espanyola.

Tanmateix, la CUP subscriu i votarà a favor de la moció en defensa de la llengua catalana a l'escola i de suport a Somescola, que serà presentada per la totalitat de les forces amb representació.

En matèria de participació ciutadana, un dels pilars fonamentals de l'adn polític de la candidatura i la seva acció política local, la CUP presenta una proposta de resolució encaminada a que els grups polítics actualment a l'oposició, així com la ciutadania i entitats del poble en general, o almenys les que així ho desitgin, puguin participar en l'elaboració i discussió dels propers pressupostos municipals del 2012 per a les Borges Blanques.

També en l'àmbit de la participació i com a conseqüència dels fets ocorreguts el dissabte de Festa Major, dia 3 de setembre, i en referència a l'incident en el que participaren el primer tinent d'alcalde de les Borges i un grup de joves de la població, elevarem una petició al ple per tal de que aquest s'avingui a convocar Audiència Pública per tal d'aclarir els fets ocorreguts aquella nit i oferir a la ciutadania que hi vulgui assistir, un espai de participació i debat, on intervinguin les dues parts aportant la seva versió i explicació dels fets, amb l'objectiu de conèixer el succeït en profunditat i poder així emprendre les actuacions que pertoquin, en cas de demostrar-se alguna actitud impròpia per part d'algun càrrec electe.

En aquest sentit, la CUP vol traslladar a l'opinió pública de que en cas de demostrar-se de manera irrefutable l'ús de qualsevol tipus de violència física i/o verbal per part del Regidor de Cultura i primer tinent d'alcalde, aquest fet representaria un punt d'inflexió i de no retorn en les relacions entre l'Assemblea local de la CUP  i la candidatura dels Independents per les Borges Blanques (IBB).