La CUP durà al saló de plens la necessitat d’augmentar la protecció de l’espai natural de Bessons

Aquest passat diumenge, vora un centenar de persones d’arreu de Les Garrigues varen participar en una marxa popular per reivindicar l’augment de la protecció de l’espai d’interès natural de Bessons, fent especial èmfasi en la necessitat de dotar l’espai d’un Pla Especial de protecció i per demanar que cap línia elèctrica el travessi en ocasió del subministrament elèctric que requereix la bassa reguladora del Canal Segarra- Garrigues que s’està acabant de construir al peu del turó i en la zona limítrof a la protegida.

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP), assumint les reivindicacions que es fan des del territori cap a la protecció de l’espai, presentarà en el proper ple municipal del mes de maig, una proposta de moció en que instarà al govern municipal de Les Borges a assumir un paper actiu en aquest afer i instant-lo a negociar amb Aigües Segarra Garrigues per tal de que el subministrament energètic de l’estació de bombeig (just al límit de la zona protegida) es dugui a terme amb plaques solars i en cap cas a través de línies elèctriques soterrades o aèries, i al mateix temps, instant al propi Ajuntament a impulsar la redacció d’un pla d’usos i gestió que garanteixi el futur de l’espai.

Així mateix, la moció recollirà també la necessitat de que l’Ajuntament sol·liciti a les administracions superiors competents, en aquest cas Generalitat de Catalunya, a que tirin endavant d’una vegada el compromís d’augmentar la protecció de l’espai ampliant la protecció de la zona PEIN, un compromís assumit fa quatre anys pel govern tripartit (PSC, ERC i ICV) i que aquest, mai va arribar a complir.

Les Borges Blanques, 23 de maig