La CUP es planta davant la precarietat democràtica dels plens i abandona el saló en senyal de protesta

Tres dels cinc grups amb representació a l’Ajuntament de les Borges Blanques (ERC, PSC i la CUP) van abandonar el ple del darrer dijous 24 de novembre, abans de finalitzar la sessió, davant l’actitud de l’alcalde Enric Mir que titllen de 'caciquil i dictadora', en un comunicat que han fet arribar als mitjans de comunicació. Segons recull el text, les mostres d’intolerància i menyspreu són continues per part de l’alcalde, qui no deixa exposar els temes a l’oposició i retira la paraula “en funció dels seus capricis”.

Es tracta, segons el portaveu de la CUP, Gerard Cabezuelo, d’una situació que s’arrossega des del mes de setembre i per aquest motiu, els tres partits polítics estudien ara la possibilitat de convocar un ple extraordinari per poder debatre aquesta actitud. El text ha estat redactat conjuntament per ERC, PSC i CUP, on es lamenta la nul·la capacitat d’Enric Mir com a cap del govern i alhora de president de l’assembla, i alhora que es dediqui només 'a fer oposició a l’oposició'. “Sembla que CiU a les Borges no en tingui prou amb retallades socials i pujades d’impostos que també vol retallar els drets dels regidors de l’oposició a expressar-se amb llibertat” va manifestar el regidor de la CUP.