La CUP proposa avançar cap a una 'transició democràtica' als Països Catalans

La CUP fa una valoració dels resultats de les eleccions legislatives espanyoles, en primer lloc, titllant el futur govern del PP de 'molt negatiu'. Recorda, amb tot, la similitud de les pràctiques polítiques entre el PSOE, el PP i CiU i davant  el  “negre futur” de l'Estat espanyol i de les vies mortes de l'autonomisme, proposa una alternativa política per al poble català.

També vol fer un advertiment a la resta de forces polítiques catalanes per a no continuar centrant els esforços en l’alternança de poders a Espanya i per a treballar per a oferir al poble català un model nacional i social alternatiu. Per això vol parlar d’una transició democràtica vers un marc de respecte als drets dels i les catalanes.

S'afegeix també que la majoria absoluta del PP a l’Estat donarà via lliure a l'aplicació de les seves mesures econòmiques, que atacaran drets socials i aprofundiran les diferències entre classes. Una recepta, d'altra banda, que al País Valencià i a les Illes ja fa anys que coneixem i que a Catalunya té a CiU com a impulsora. En aquest sentit, la CUP creu que el seu deure és estendre la solidaritat i la mobilització contra les retallades socials i les privatitzacions.

A nivell nacional s'assegura que la dreta espanyolista no dubtarà en avançar pel camí que va assenyalar la sentència del Tribunal Constitucional espanyol sobre l'Estatut de Catalunya i que cal preveure, per tant, un augment de les agressions cap als nostres drets.

Finalment,  si bé es valora que l’actual creixement sociològic de l'independentisme -assenyalat tant per les enquestes com per les mobilitzacions populars-  pot augmentar davant les previsibles agressions del PP, aquesta realitat continua sense tenir una traducció política. La tasca de la CUP, en aquest context, ha de ser treballar en l'enfortiment de la Unitat Popular tot lligant la lluita social amb la consciència nacional i dotar de contingut el projecte independentista.