La pressió social atura l’augment del rebut de l’aigua en un 15% com CiU i IBB proposaven

La mobilització social prèvia endegada per la CUP i la gran assistència ciutadana al ple d’aprovació de les ordenances fiscals per a l’any 2012, han aconseguit frenar l’augment en el rebut de l’aigua d’un 15% tal i com l’equip de govern proposava. Una mesura a la que la CUP s’oposava a l’entendre que castigava innecessariament al poder adquisitiu dels sectors populars de la població, amb un augment injustificable del preu d’un bé de consum de primera necessitat. Finalment, l’augment serà del 5% segons es va establir en una rocambolesca votació, on la CUP, a part de votar-hi en contra, va arribar a exigir als regidors de l’equip de govern que trenquessin la seva pròpia disciplina de vot i s’abstinguessin, atès que ni ells mateixos coneixien el sentit del que estaven votant.

La CUP doncs, vol per una banda felicitar públicament a aquells sectors socials de la població que s’han mobilitzat aquests darrers dies i encoratjar-los a seguir amatents en la defensa dels seus drets davant l’evidència de l’existència de pactes encoberts entre l’Ajuntament i l’empresa concessionària, Sorea. I per altra banda, vol fer pública la seva preocupació per l’actitud lamentable mostrada per l’equip de govern al llarg d’aquests dies i, especialment, durant la celebració del ple d’ahir.

En aquest sentit, volem denunciar la improvisació que ha marcat el normal desenvolupament de la sessió plenària i la tasca de control de l’oposició, amb la manca d'informes previs i la modificació de l'ordre del dia en els apartats del preu de l'aigua i la congelació de l’IBI, només cinc hores abans del inici del ple. Així mateix, el ple s’ha dut a terme en un ambient volgudament crispat per l'alcalde, on el regidor de la CUP a hagut de patir nombrosos talls durant les seves intervencions, amb comentaris grollers i fora de lloc per part del Tinent d’Alcalde, Sr. Francesc Macià, qui en un exercici de males formes i molt poca educació, ha demostrat de nou la seva poca sensibilitat democràtica i respecte a la tasca de l’oposició.

Aquests fets, intolerables al nostre entendre, seran valorats per l’Assemblea local de la CUP en properes dates, i de ben segur obligaran a replantejar la relació de la formació amb les forces polítiques que governen Les Borges Blanques, CiU i IBB, en cas de no produir-se una disculpa formal per l’actitud obstruccionista dels seus representants en el darrers ple.

Les Borges Blanques, 3 de novembre de 2011