La Territorial de la CUP a Ponent retrà homenatge al president Macià a Les Borges Blanques

El proper dissabte 17 de desembre la CUP de Les Borges Blanques i la resta d'assemblees locals de Ponent es reuniran a Les Borges Blanques per a fer un merescut homenatge al president Macià. Els historiadors Juli Cuéllar i Agustí Barrera ens acostaran a la figura de Macià des de la vesant històrica i política en una xerrada-col·loqui que començarà a les cinc de la tarda a l'Espai Macià de la capital de les Garrigues i que clourà amb una actuació de la cantautora Meritxell Gené i un berenar popular.

Durant la primera meitat del segle XX i fins a l'escapçament brutal per la dictadura franquista, les terres de Ponent van fer una aportació decisiva en el pensament i l'articulació del republicanisme catalanista, bressol ideològic de bona part de l'independentisme actual i la figura de president Francesc Macià i Llussà (1931-1933) al costat de la de Lluís Companys n'és l'exemple més il·lustratiu. Malgrat tot, des de la CUP, es considera que no s'ha reivindicat ni reconegut suficientment el personatge i, amb aquest acte, es vol contribuir, ni que sigui humilment, a esmenar aquest deute històric.