L’Assemblea Nacional ratifica concórrer a les properes autonòmiques

La Candidatura d'Unitat Popular ha decidit en l'assemblea nacional celebrada aquest dissabte 13 d’octubre a Molins de Rei presentar-se a les eleccions al Parlament de Catalunya, que es celebraran el 25 de novembre. Així ho han decidit 650 militants de la formació independentista, reunits des de primera hora del matí al Teatre del Foment de la ciutat del Baix Llobregat, amb el 77% dels vots a favor.

El cap de llista per Barcelona serà David Fernàndez, fins ara periodista de La Directa i activista social a la Vila de Gràcia i als moviments socials barcelonins des de fa dècades. Fernàndez està també vinculat al món de l'economia social i solidària i participa de múltiples projectes de base, com la cooperativa de finances ètiques Coop57 o l'Ateneu independentista de la Vila de Gràcia, La Torna. A Fernàndez el seguiran la regidora a Vic Georgina Rieradevall, el regidor a Vilanova i la Geltrú Quim Arrufat, Isabel Vallet (membre de la CUP de Barcelona) i Xavier Safont-Tria, regidor per la CUP a Mataró. La llista per Girona l'encapçalarà el periodista Lluc Salellas, la de Tarragona el professor de secundària Jordi Martí i la de Lleida la professora d’història contemporània a la UdL Antonieta Jarne.

La decisió arriba després d'un procés assembleari on més d'un miler de persones ha participat d'assemblees obertes celebrades arreu dels Països Catalans. En aquestes els nuclis locals preguntaven les assistents quina era la seva opinió respecte el procés electoral. A posteriori, les assemblees territorials van proposar llistes electorals i d'aquestes una comissió específica va elaborar una proposta. Aquesta és la que ha estat presentada a Molins, i la que ha estat aprovada pel 77% dels assistents.

L'assemblea de la CUP també ha decidit les línies programàtiques i el projecte estratègic, que no oblida, a més de la independència, les reivindicacions socials i econòmiques