Notícies de Lesborges

Són ajuts estructurals, per a despeses de funcionament i personal docent, i són més o menys quantiosos en funció del nombre d’alumnes matriculats. Com que no són pocs diners (si a Juneda parlem de 45.000 euros i a Arbeca de 22.000, quants serien per les Borges?), la nostra responsabilitat abans de posar el crit al cel era parlar-ho amb la regidora d’Ensenyament, Maria Fusté, per si n’estava al corrent i el cas és que no. Ha admès el descuit i ens ha explicat que es intentarà incorporar la llar d’infants de les Borges Blanques dins els ajuts d’alguna manera.

I quina funció té el Consell d'Administració? Com a màxim òrgan de govern, aprovar programes d'actuació, aprovar pressupostos i liquidacions de comptes, dirigir la gestió de serveis, contractar obres i serveis, autoritzar i disposar despeses, etc. Però a la pràctica què passa? Que més que organitzar o decidir res, és un òrgan consultiu. Per tota la preparació de la Fira ens vam reunir dues vegades (18 de novembre i 10 de desembre).

L’Ajuntament de les Borges Blanques va fer una nota de premsa el passat 20 de maig, a quatre dies de les eleccions municipals, segons la qual s’havia aconseguit per al web municipal el Segell Infoparticip@ que atorga la Universitat Autònoma de Barcelona. I aquest va ser un argument que es va esgrimir al debat electoral del Pavelló de l’Oli a tres dies de les eleccions.

L’assemblea local de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de les Borges Blanques manifesta el seu suport a l’alcalde, Enric Mir, i als regidors de l’equip de govern actual i anterior per la querella que l’empresa General d’Olis i Derivats SL té interposada contra l’Ajuntament i que ha obligat a fer-los passar pel jutjat aquest dilluns.

Deslliurar-nos de les maneres de fer del gran capital i els interessos d’uns pocs, apostar per uns altres valors, ètics, solidaris, transparents i de proximitat, és un pas imprescindible per a la independència. Fes-te amo dels teus diners! Decideix tu on els poses i per a què serveixen! Aquestes són algunes de les alternatives possibles:

Estem donant voltes a com bastir una aportació efectiva al drama de les persones migrades i refugiades des del nostre poble. De moment, creiem que algunes idees ja factibles són:

COL·LABORAR AMB LA COMISSIÓ CATALANA D'AJUDA AL REFUGIAT - http://www.ccar.cat/

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de les Borges Blanques retornarà les dues entrades que l'Ajuntament ha facilitat de manera gratuïta a tots els regidors i regidores de la corporació municipal per l'obra de teatre que es fa el divendres de Festa Major i que per al públic general té un cost de 10 euros (15 a taquilla).

Olivera d'Or al Borgenc de l'any.

Sabem que aquesta combinació és circumstancial, però també creiem que és subsanable, per al bé dels mateixos candidats/es al premi, que tots es mereixen, i per al bé de la imatge del propi premi.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de les Borges Blanques demana a l'equip de govern que estudiï un canvi en el sistema de recollida selectiva de residus municipals, que per nosaltres passa per implantar el porta a porta (PaP), ja que és el model que més bons resultats dóna, tal com s'ha demostrat allà on s'ha portat a terme. Per això, ens veiem obligats a rebatre les afirmacions que tant l'alcalde, Enric Mir, com el regidor d'Urbanisme, Francesc Mir, van fer a l'últim ple municipal, el 30 de juliol, sobre el sistema PaP.

La CUP de Les Borges Blanques, presentarà al proper ple ordinari del 31 de Gener, una moció per
declarar el terme lliure de Fracking.
Existeix una gran controvèrsia sobre el perill mediambiental derivat d'aquesta tècnica, donat que a
més d'un enorme consum d'aigua, és habitual que juntament amb la sorra s'inclogui una gran quantitat
de compostos químics desconeguts (sota secret de patent), que tenen com a objectiu afavorir la
fragmentació o, fins i tot, la dissolució de la roca i que podrien contaminar tant el terreny com els