La CUP de les Borges renuncia a les entrades gratuïtes del teatre de Festa Major

Considerem que els regidors no han de tindre privilegis respecte la resta de ciutadans

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de les Borges Blanques retornarà les dues entrades que l'Ajuntament ha facilitat de manera gratuïta a tots els regidors i regidores de la corporació municipal per l'obra de teatre que es fa el divendres de Festa Major i que per al públic general té un cost de 10 euros (15 a taquilla). Considerem que regalar entrades a regidors i regidores, per a qui, a més, es reserva un lloc preferent (fila 4) és un privilegi injustificat, una distinció sense motiu entre representants i representats, i més encara quan aquest privilegi es fa extensiu als/les acompanyants de cada regidor/a, cosa que ascendeix la suma a un total de 260 euros. El regidor de la CUP, si assisteix a algun acte de pagament, abonarà el preu de l'entrada com qualsevol altre ciutadà.

Des de la CUP recordem que els regidors i regidores ja perceben retribucions i indemnitzacions per l'exercici del seu càrrec, que en el cas dels qui tenen responsabilitats de govern pot ascendir fins als 705 euros mensuals (25 en el cas dels qui estem a l'oposició). Establir distincions més enllà de les obligacions del càrrec respon a una concepció vella i classista de la política, que marca distàncies amb la ciutadania comú en lloc d'escurçar-les, tal com correspon en ple segle XXI.

Finalment, pels mateixos motius, renunciem també a l'aperitiu de Festa Major de divendres al migdia a què es convida el nostre regidor. Tot i que a la invitació rebuda és l'alcalde qui convida, hem demanat si la iniciativa va a càrrec del mateix alcalde o és l'erari públic qui paga l'aperitiu. Com que no en tenim resposta, i davant la sospita que és la ciutadania de les Borges qui, de nou, pagarà injustificadament la festa d'uns pocs, no hi participarem.