La CUP dóna suport a la Plataforma Garrigues per la defensa del territori

El desembre passat, l’Assemblea local de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) a Les Borges Blanques feia públic el seu rebuig frontal al projecte d'instal·lació d'una planta incineradora de biomassa a la veïna població de Juneda per a la producció d'energia elèctrica, al entendre que afectaria negativament, tant a nivell mediambiental com pel que fa a la salut i la qualitat de vida dels veïns i veïnes del poble.

Cal recordar també que en la sessió plenària del mes de gener, tots els grups polítics municipals amb representació a l’ajuntament de Les Borges Blanques, van votar a favor una moció presentada per la pròpia CUP, en la qual és demanava la constitució d'una comissió municipal informativa i de seguiment de la possible implantació d’aquesta incineradora, oberta a les persones i entitats que així ho desitgessin.

Dos mesos després de fer públic aquell posicionament, a part de ratificar-nos amb els anteriors pronunciaments, volem fer públic el nostre suport total a la recentment constituïda plataforma Garrigues per la Defensa del Territori, a disposició de la qual en fiquem, per tal de col·laborar en la tasca de conscienciació i mobilització ciutadana que aquest grup de garriguencs i garriguenques preocupats per la salut i el medi ambient, han emprés per aturar aquest projecte agressiu i descontextualitzat.

Arribats en aquest punt, també volem palesar la nostra més profunda preocupació, un cop constatada la col·laboració en el projecte de diversos empresaris locals (Urgesneda) que, actuant de bracet amb l'empresa armamentística SENER (fabricant del míssil Taurus i del sistema de defensa Sagitario) i amb la necessària col·laboració de les entitats bancàries que els hi facilitaran el finançament econòmic, s’han atorgat la potestat d'hipotecar el futur de tota una comarca, promovent-hi la instal·lació d'empreses contaminants, malgrat comptar amb l'opinió contrària de la resta d'agents socials del territori.